Типи воріт.
Давно пройшли часи, коли гаражні ворота були однотипними, примітивними конструкціями з металу, пофарбованими в брудно-синій, зелений або коричневий колір. Сьогоднішні типи гаражних воріт різноманітні як за конструкцією, так і по застосовуваним матеріалам. Розповімо про основні з них.Ворота відкатні або зсувні
Найбільш популярним різновидом таких воріт, є ворота відкатні консольного типу. Полотно споруди укріплено до консольної балки - вона, завдяки конструкції свого профілю, може пересуватися по роликах на опорах. Головна перевага такого виду кріплення те, що немає нижніх і верхніх напрямних. Балка може розташовуватися по-різному. У зв'язку з цим розрізняють кілька видів консольних воріт:* Балка розташована знизу (так званий відкритий профіль). Застосовується для непрозорих і прозорих воріт, верхня кромка полотна може бути будь-якою.
* Балка також розташована знизу (профіль закритий). Використовується для непрозорих і прозорих воріт. Конфігурація верхньої кромки воротного полотна будь-яка, вимоги до його обробки підвищені.
* Балка розташована зверху. Такий різновид застосовується для непрозорих воріт. Верхня кромка щита прямокутна.
* Телескопічні зсувні ворота. Використовуються при необхідності економії простору - огорожа як би відкочується сама в себе.
Щит для воріт відкатних консольного типу може бути виконаний в декількох видах:
1. Одношаровий. Або гладкий - з оцинкованого сталевого листа, або гофрований - з профільованого листа.
2. Двошаровий. З тих же матеріалів.
3. Суцільний, виготовлений з "сендвіч-панелей"
Ворота відкатні консольного типу можна автоматизувати за допомогою електроприводу. Управляти ними, в такому випадку, можна дистанційно, для цього використовуються спеціальні брелоки. Приводи управління рухом воріт даного типу мають ланцюгову або рейкову конструкцію. Розташовувати їх можна як знизу, так і зверху щодо щита огорожі. Переваги таких воріт:
* Надійність і довгий термін експлуатації
* Естетична привабливість
* Економія навколишнього простору
Недолік: ворота відкатні не можуть використовуватися на окремих гаражах, внаслідок особливостей конструкції.
Розпашні ворота.
Цей тип гаражних воріт є найстарішим і найбільш традиційним.Полотно воріт (більш правильно, до розпашних воріт використовувати термін "стулка") виготовляється в наступних виконаннях:
* Одношарове гладке з листового заліза або гофроване із сталевого профільованого листа
* Двошарове, з тих же матеріалів
* Суцільне з сендвіч-панелей
* Дерев'яне у багатьох варіаціях
Стулки воріт розпашного типу можуть відчинятися як назовні, так і всередину. Вони монтуються в отворі гаража за допомогою петель, а потужні петлі-шарніри забезпечують їм легкість і плавність ходу. Зараз такі ворота часто обладнуються електроприводами. Вони мають черв'ячний редуктор, який дає можливість надійно замикати ворота і без використання замків.
Плюси розпашних воріт:
* Простота і надійність конструкції
* Широкий вибір дизайнерського оформлення
* Легкість експлуатації та монтажу
* Низька вартість
Недолік: при відкриванні вимагають свободи довколишнього простору. Відмінна особливість розпашних воріт для окремо розташованих гаражів - поворотно-запірна штанга. Вона дає можливість фіксувати низ і верх воріт у закритому стані. При необхідності утеплити їх є можливість використовувати для виготовлення стулок сендвіч-панелі, усередині яких прокладено утеплювач. Найчастіше стулки воріт окремо розташованих гаражів відчиняються назовні. При автоматизації такі типи воріт оснащуються ланцюговим стельовим приводом.
Підйомні ворота.
Існує два види воріт з підйомним механізмом.Підйомно-поворотні ворота.
Конструктивно вони являють собою цілісне полотно, яке пересувається по спеціальних напрямних. При відкритті полотно розміщується вздовж стелі, а в закритому положенні вертикально перекриває гаражний отвір. Полотно врівноважується в будь-якому з положень системою противаг. Саме завдяки цьому для даного типу воріт характерно вільне відкриття і закриття навіть ручним способом без особливих зусиль.Поверхня щита воріт може бути виготовлена з профільованого або гладкого сталевого листа, товщина у різних виробників варіюється. Існують посилені конструкції - всередині воротного полотна монтується додатковий - третій, сталевий лист, товщиною від 0,5 до 3 мм. Порожнини всередині щита утеплюються пінополістиролом. Така теплоізоляція по ефективності порівнянна з цегляною кладкою в дві цеглини (50см). Ущільнювачі по всьому периметру гаражного отвору забезпечують достатню герметичність, не дозволяючи проникати в гараж протягам, атмосферним опадам і не пропускаючи назовні тепло.
Виробники випускають кілька варіантів полотен підйомно-поворотних воріт:
* Не утеплене одношарове
* Не утеплене двошарове
* Посилене, з листа, товщиною в 3 мм
* Утеплене тришарове
* Вироблене за індивідуальними замовленнями
Щити таких воріт можуть обладнуватися додатковими замками.
Переваги даного типу воріт для гаража:
* Прості і надійні за конструкцією
* Не займають довколишній простір
* Хороша стійкість до взлому
* Відносно невелика вартість
* Хороші характеристики теплоізоляції
Недолік: наявність при відкриванні мертвої зони, яка критична при малій висоті гаража і високому авто.
Підйомно-гільотинні ворота.
Конструктивно такі ворота являють собою щит, який переміщується по напрямних, зберігаючи при цьому вертикальне положення, як вгору (при відкритті), так і вниз (при закритті). Для їх експлуатації потрібно багато простору над гаражем. Напрямні трохи відхилені від вертикальної осі, це дозволяє полотну більш щільно прилягати в прорізу в закритому положенні.Як і у підйомно-поворотних, щит даних воріт - абсолютно врівноважена конструкція. Він абсолютно стійкий в будь-якому з положень, ця обставина дає можливість закривати і відкривати ворота вручну без жодної напруги.
Панель воріт найчастіше виконується у формі щита з сендвіч-панелі, з товщиною стінки в 4-8 см. Варіант без утеплення найбільш часто - споруда з арматурного каркаса, обшитого сталевим профільованим листом.
Переваги даного підвиду гаражних воріт:
* Проста і надійна конструкція
* Повна герметичність внутрішнього простору
* Хороші теплоізоляційні характеристики
* Не втрачається простір як всередині гаража, так і перед ним.
Недолік: такі ворота вимагають багато місця у відкритому положенні над гаражним отвором.
Секційні ворота.
Найбільш динамічно набирають популярність з усіх типів гаражних воріт. Це відбувається через те, що ціну вони мають досить невисоку. При цьому зручні при експлуатації і мають цілу низку хороших технічних властивостей.Ворота секційного типу конструктивно, це конструкція, складена з панелей (секцій), які переломлюючись на місцях з'єднань, складаються під гаражну стелю. Дані ворота монтуються з внутрішньої сторони індивідуального гаража, ця обставина дозволяє застосовувати їх в отворах будь-якої конфігурації без обмежень. Вони абсолютно не крадуть простору, як перед гаражем, так і всередині нього. Не потребують будь-яких додаткових заходів з підготовки отвору до їх встановлення.
Автоматизовані секційні ворота обладнуються вальним або стельовим електроприводом з дистанційним управлінням. Спеціальна система безпеки припиняє роботу приводу у випадках появи перешкод. Секційні ворота дають найбільший рівень комфортності використання, забезпечують прекрасну теплоізоляцію приміщення.
Рулонні ворота.
Типи гаражних воріт зовсім недавно отримали поповнення. Рулонні ворота - наймолодший вид огорож. Їх основна перевага в тому, що ними можна обладнати невеликі за обсягом гаражні приміщення з високими прорізами. Вони складаються з алюмінієвих ламелей, які мають параметри висоти до 7,7 сантиметрів, а ширина - відповідно до габаритів прорізу. Гаражі з даними воротами чудово тримають тепло завдяки полімерам, що входять в композит ламелів. При цьому автоматика воріт не вимагає великих енергетичних витрат для своєї експлуатації. Ще одна перевага цього виду - його легкість. Недолік: невисокий рівень забезпечення безпеки.Спеціальні типи гаражних воріт.
Такі види воріт призначені для вузькоспеціалізованих цілей. Це можуть бути броньовані, високозахищені ворота, призначені для військових гаражів, наприклад. Яскравий представник спеціальних воріт: ворота докового типу.Головна проблема великих складських приміщень - перевантаження предметами чи товарами. Основна перешкода, яка стоїть або на початку або в кінці ланцюжка обробки вантажів - перепад висот між кузовами автомашин і підлогами складських приміщень. Саме для подолання цієї перешкоди і були розроблені сучасні докові вантажно-розвантажувальні системи, складовою частиною яких є ворота докового типу. Ці споруди складаються з декількох елементів.
Докшелтери - система ущільнюючих елементів. Призначена для забезпечення герметичності зазорів між бортами автомашини і стінами складу. Цей елемент необхідний для збереження стабільної температури всередині приміщень, захисту вантажу від атмосферних опадів, пилу та бруду.
Доклевелери - спеціальні платформи, призначені для вирівнювання перепаду у висоті між бортом вантажівки і підлогою гаража або складу. Використовуючи цю платформу, можна спокійно проїхати на автонавантажувачі всередину вантажної машини, що значно прискорює швидкість завантаження-розвантаження.
Перевантажувальний тамбур - складова частина воріт докового типу, розташована перед ними. Ця конструкція забезпечує незмінність температури в складських приміщеннях, що відмінно захищає вантажі від несприятливих факторів зовнішнього навколишнього середовища. Доклевелери і докшвелтер є складовими частинами перевантажувального тамбура.
Споруда складається зі сталевої ферми-основи, даху і бічних стін. Дах має скат у вуличну сторону для стоку дощової води. І нарешті, власне ворота.
До воріт докового типу пред'являються особливі вимоги. На відміну від звичайних огорож, вони використовуються дуже інтенсивно. Вони мають великі розміри, тому повинні бути особливо жорсткими. Крім цього, у них повинні бути відмінні теплоізоляційні характеристики, стійкість до вітрового навантаження і бездоганна герметичність. Докові ворота, як правило, бувають відкатними, підйомними або секційними.