2. Утеплення підлоги в гаражі
3. Тепла підлога в гаражі
4. Наливні підлоги в гаражі
5. Дерев'яна підлога в гаражі
Гаражні підлоги повинні відповідати ряду вимог:
* Підвищена міцність до механічних пошкоджень
* Стійкість до хімічних розчинів
* Пожежобезпечність і вологостійкість
Всі підлогові покриття для гаража мають свої переваги і недоліки, навколо можливих варіантів вибору між автовласниками точаться постійні суперечки. Спробуємо узагальнити їхні нагальні проблеми і виділити три головні пункти:
1. Як зробити підлогу в гаражі самостійно?
Якщо технологія проста і дозволяє виконати роботу своїми руками, то цей факт суттєво зменшує витрати на облаштування «настилу».
2. Яке вибрати облаштування підлог в гаражі, щоб було дешево і надійно?
Пошук золотої «середини» між корисними властивостями часто заводить у глухий кут через незнання «підводних каменів» кожного виду покриття.
3. Яка підлога гаража краще «приживеться»?
Довговічність - ще одна важлива властивість. Хотілося б максимально відтягнути момент, коли знадобляться ремонтні роботи по відновленню настилу.
Розглянемо, яке може бути покриття для підлоги гаража, опишемо послідовність робіт з його облаштування, не забувши звернути увагу на плюси й мінуси такого вибору.
Самою поширеною є бетонна підлога.
Бетонна підлога в гаражі
Бетонна «основа» - перший крок для облаштування будь-якого виду покриття гаража. Бетонна підлога - міцна і дешева, добре витримує жорсткий режим експлуатації. Головні недоліки: утворення пилу і грязьових плям на поверхні.Підлога в гаражі своїми руками
Верхній шар бетону нестійкий і легко стирається, покриваючи всі приміщення сірим пилом. Бруд, хімічні плями міцно в'їдаються в покриття, «консервуючи» неприємний запах в гаражі.Як залити підлогу бетоном, уникнувши цих негативних чинників? Існують засоби, які ефектно зміцнюють верхній шар бетону (спеціальні фарби, грунтівки). Головне, щоб бетонування підлоги гаража виконувалося без порушення технології робіт. Якщо їх порушити - поверхня швидко «розірветься» і покриється павутиною тріщин, ремонт яких буде постійною турботою автолюбителя.
Найчастіше «основою» підлоги гаража є цільна залізобетонна плита, що впирається у цокольну частину споруди. Таке «чорнове» підлогове покриття ідеальне. Але для його установки потрібно залучити вантажопідйомну техніку і бригаду робітників, що значно підвищує кінцеву вартість гаражу. Тому більшість автовласників віддають перевагу більш складному, але менш витратному шляху, так як зробити бетонну підлогу самостійно набагато дешевше. Це трудомісткий процес і існує кілька методів добитися бажаного.
Якщо будівництво гаража ведеться самостійно, то виконати бетонну підлогу по грунту - найпоширеніший спосіб отримати міцне і недороге підлогове покриття. Адже мета будівництва гаража своїми руками: співвідношення ідеальної пропорції ціна-якість.
Як виконується заливка підлоги з бетону (на грунт) в гаражі?
Щоб заливка бетонної підлоги пройшла успішно, і ви не викинули гроші на вітер, слід знати три фактори, при яких таке облаштування неможливо:1. Високий рівень грунтових вод
2. Ймовірність підтоплення території гаража
3. Сильний нахил ділянки для будівництва
У цих випадках єдиний раціональний варіант - перекриття на цокольній частині гаража з підпіллям.
Якщо умови сприятливі, то майданчик в середині «коробки» споруди звільняють від пухкого грунту, щоб сформувати основу з піску і гравію.
Конструкція підлоги в гаражі з бетону багатошарова, що забезпечує його жорсткість і стійкість на грунті. Схема покриття «знизу вгору» така:
* Гравій
* Пісок
* Армований шар бетону («чорнової» підлоги)
* Гідроізоляція + утеплювач + плівка
Якщо підлога не утеплюється, то прошарком служить цементне «молочко».
* Армована фінішна стяжка
Влаштування бетонної підлоги в гаражі.
Перед початком робіт дно ями вирівнюють і утрамбовують. Її поверхню змазують рідкою глиною для гідроізоляції. На «коробці» гаража роблять розмітку майбутньої підлоги і натягують орієнтовний шнур.Потім засипають шар гравію завтовшки до 0,8 м (залежить від якості грунту, зазвичай при сприятливих умовах вистачає 0,30 - 0,45 м). Для цього в землю уздовж стін встановлюють дерев'яні стовпчики з інтервалом 1 м, які вказують висоту «присипки».
Влаштування бетонних підлог в гаражі вимагає ретельного утрамбування всіх складових «підстілки». Гравій пресують і видаляють занадто великі й гострі камені. Після засипають шар піску і теж утрамбовують його (товщина шару 10 см).
За нормами БНіП фільтруюча «подушка» повинна бути досить рівною. Допустиме відхилення від горизонталі ± 20 мм.
Гідроізоляція підлоги гаража
Перед заливкою бетону на «подушку» укладають гідроізоляцію. Для цього використовують поліетиленову плівку (250-300 мкм), якою застеляють всю поверхню майбутньої підлоги. Її смуги укладають внахліст (15 см) і склеюють між собою полівінілхлоридної стрічкою. Плівку розгладжують, а на кутах обережно складають. На краях вона повинна заходити на стіни вище рівня майбутньої підлоги. Замість плівки можна використовувати сучасні мембрани.Зміцнюємо підлогу: армування і заливка бетону
Для стійкості бетонної підлоги використовують металеву сітку 100 × 100 мм (діаметр прута 5 мм), якою накривають всю поверхню майданчика. Бетонування підлоги в гаражі виконують смугами, встановлюючи дерев'яні рейки (довжиною 1-2 м), висота яких відповідає рівню «чорнової» підлоги (10 см). І заливають готовий розчин (марка бетону М-300). Його шар повинен бути трохи вище рейок. Потім правилом видаляють залишок бетону і поступальними рухами по профілях (вправо/вліво) утрамбовують суміш.Уклавши бетонні смуги, рейки видаляють, заповнюючи щілини розчином.
Увага!
Не можна скріплювати бетонну підлогу з «коробкою» гаража. Споруда дасть усадку і зашкодить підлоговому покриттю. Зазори повинні бути уздовж стін і труб приміщення. У щілину встановлюють смужку пружного утеплювача.
Затвердіння «чорнової» підлоги.
Після заливки бетону слід накрити всю поверхню плівкою і дати їй «відпочити» чотири тижні. Підлогу постійно зволожують. Після закінчення строку починається його фінішна обробка - утеплення та стяжка.
Як утеплити бетонне покриття підлоги гаража
Якщо плануєте утеплити підлогу, то наступним шаром перед стяжкою повинен бути теплоізолятор. Найчастіше для цих цілей використовують пінополістирол ПСБ-С-35 (товщина 5-10 см), спеціально призначений для підлогових покриттів. Його укладають на шар гідроізоляції. Через листові форми ПСБ-С робота ускладнюється.Якщо ви ставите питанням "як утеплити бетонну підлогу в гаражі" і при цьому якомога швидше, то для цього є рулонний теплоізолятор, який значно полегшує весь процес. Утеплювач зверху так само накривають плівкою.
Фінішна стяжка підлоги в гаражі.
Поверхню накривають металевою сіткою. Потім встановлюють чітко за рівнем дерев'яні маяки (наприклад, 75 × 37 мм). Залитий бетон вирівнюється за допомогою рейки-правила, що рухається по «рейках», прибираючи надлишки розчину і утрамбовувавши його. Для загладжування поверхні використовується алюмініеве правило. Поступово накривають стяжкою всю поверхню (дії аналогічні як і при формуванні «чорнової» підлоги).Якщо утеплювач відсутній, то цементне «молоко» (вода, цемент і пластифікатор) гратиме роль скріпляючого компонента між «чорновою» і фінішною підлогою. По густині воно повинно нагадувати сметану. «Молоком» обмазується весь робочий сектор приміщення.
Товщина підлоги в гаражі з бетону - від 130 до 150 мм (100 мм - «основа», 30 - 50 «фініш»). Слід не забувати про невеликий ухилі фінішної стяжки в бік виходу для стоку води.
Корисна порада!
Чим пофарбувати підлогу в гаражі? Існують спеціальні фарби для бетону (акрилові, поліуретанові, епоксидні), що дозволяють зміцнити його верхній шар, позбавивши приміщення від пилу і грязьових плям. Але через те що захисний шар тонки, потрібне періодичне фарбування поверхні (1-2 рази на рік).
Можна обійтися без фарби, а використовувати зміцнюючий склад для бетону, який втирається в фінішну стяжку при її неповному застиганні. Такий метод дозволяє зміцнити поверхню до 80 МПа (міцність на стиск).
«Тепла» підлога в гаражі
При облаштуванні бетонної підлоги в гаражі можна відразу вирішити завдання ефективного обігріву приміщення. Існує два варіанти облаштування опалення, вмонтованого в підлогове покриття.* Тепла (водяна) підлога в гаражі складається з металопластикових труб, замурованих у стяжку і з'єднаних в замкнуту систему, джерелом тепла якої є котел.
* Тепла (електрична) підлога в гаражі складається зі спеціальних кабелів, які так само замуровуються в стяжку.
Існують готові блоки різної площі для зручного монтажу і з'єднання системи в єдине ціле.
Перевагою такого способу опалення гаража є економічна вигода, завдяки підігріву «знизу/вгору» і великий площі теплої поверхні. Найдоступніша і надійна тепла підлога в гаражі - водяна. Витрати, пов'язані з подальшою експлуатацією електричного підігріву, значно більші.
Головним недоліком є ускладнений ремонт системи у випадку аварії. Щоб уникнути механічного пошкодження «теплої підлоги» традиційно використовують захисний шар з керамічної плитки.
Керамічна плитка для підлоги в гаражі
Облицювальне покриття для підлоги в гаражі дозволяє не тільки зміцнити, а й прикрасити поверхню, позбувшись проблем надмірного запилення приміщення. Керамічна плитка - це міцний і водонепроникний матеріал, який легко мити. Для облаштування підлоги в гаражі використовують зразок V класу зношуваності. Така плитка стійка до стирання і механічного пошкодження. Краще зупинити свій вибір на міцних сортах будматеріалу (наприклад, керамограніт). Якщо приміщення не опалюється, то слід використовувати морозостійкий сорт (тип ГРЕС). Ця плитка на підлогу в гараж «не боїться» різких перепадів температур і призначена для жорсткої експлуатації.Увага!
Категорично не можна накривати підлогу керамічною плиткою у щойно збудованому гаражі. Слід почекати 1,5-2 роки на усадку будівлі. Керамічна плитка володіє низьким коефіцієнтом розширення, тому її поверхня може пошкодитися.
Технологія укладки керамічної плитки
Керамічна плитка укладається на гладку рівну поверхню. Бетонна підлога - ідеальна основа. Її попередньо грунтують (для економії клею і кращої адгезії) і дають добре просохнути. Потім наносять на поверхню зубчатим правилом розчин клею (відповідний обраному типу будматеріалу). Для кращого зчеплення додатково змащують клеївою сумішшю краї плитки. Укладання ведеться рядами, їх горизонтальність перевіряють рівнем. Для рівності швів використовують пластмасові хрестики. Через 2-3 дні шви можна затирати. Експлуатацію гаража починають через 2 тижні.Наливні підлоги в гаражі
Монтаж підлоги в гаражі за допомогою класичних облицювальних будматеріалів припускає наявність швів. Це слабкі місця, які поступаються за технічними характеристиками "основі", що найчастіше призводить до руйнування захисного шару поверхні.Сучасне рішення даної проблеми - наливні підлоги своїми руками вирівнюючими розчинами, що утворюють цілісну поверхню.
Вони виготовлені:
* На цементній основі
* На полімерній основі
Такий спосіб облаштування отримав назву «наливні підлоги». Поверхня накривається захисним шаром товщиною від 20 - 80 мм. Вирівнюючі розчини значно прискорюють роботу, так як робимо підлогу для гаража ідеально гладкою всього за кілька годин.
Ціни на дане покриття залежать від необхідних характеристик.
Найдоступніша категорія - наливна підлога для гаража на цементній основі. Це покриття товщиною 20 - 30 мм, яке замінює фінішну стяжку і легко вирівнює невеликі огріхи «чорнової» підлоги.
Наливні підлоги на полімерній основі - дорогий варіант, але дає масу переваг. Вони антистатичні, стійкі до стирання, вогню й морозу, вібрації і хімічного впливу.
Для гаражів використовують епоксидні і поліуретанові промислові наливні підлоги. При бажанні їм можна надати будь-який колір. Термін гарантованої служби полімерного покриття від 45 років.
Як залити підлогу в гаражі?
Тонкошарові цементні наливні підлоги можна облаштувати самостійно. Для основи підходить тільки бетонне покриття, яке відчищають від пилу, бруду і закладають глибокі вибоїни і тріщини. Для деяких видів покриттів, перед тим як залити підлогу, потрібна попередня шліфовка підлоги.За 24 години до роботи на поверхню наноситься грунтовка (краще два рази). Заливають підлогу методом калюж, вирівнюючи поверхню зубчастими валиками для видалення бульбашок повітря з розчину. Через 15 днів покриття набере необхідну міцність.
Важливо!
При виготовленні розчину строго дотримуватися вказаної виробником пропорції води. Температурний режим для робіт від +5° до + 25°С . Допустима вологість у приміщенні - 60%, бетонної основи - 5%.
Дерев'яне покриття підлоги в гаражі
Дерев'яна підлога в гаражі своїми руками виконується за допомогою лаг 100 × 100 мм. Вони розподіляють навантаження на всю поверхню настилу. Дерев'яна підлога - дешевий, але не довговічний варіант покриття для гаража. Незважаючи на всі заходи з його гідроізоляції, термін служби настилу невеликий - в середньому 5 років.«Близький» контакт з хімічними рідинами швидко руйнує деревяну підлогу, а шиповані шини порушують цілісність покриття. Незважаючи на всі недоліки такого рішення, цей економічний спосіб досить поширений.
Як постелити підлогу в гаражі з дерев'яних дощок? Потрібна тверда «основа», яка не просяде під вагою настилу і машини.
Існує два варіанти її облаштування:
* Цегляні стовпчики (25 × 25 см) в грунт
* Бетонні стовпчики
Традиційно лаги укладають на тверду бетонну основу. Метод «стовпчиків» не поширений через труднощі встановлення їх однакового рівня.
Важливо!
Частою помилкою є установка лаг безпосередньо на грунт. Роблять прошарок щебеню і піску, укладають гідроізоляцію і зверху монтують дерев'яний каркас підлоги. Такий спосіб призведе до швидкого псування лаг, і покриття згниє протягом 1-2 сезонів.
Надійніше використовувати чорнову бетонну підлогу. До того ж надалі можна замінити нестійке дерев'яне покриття на більш сучасний зразок.
Технологія установки дерев'яної підлоги для гаража.
Розрізняють одношарове і двошарове дерев'яне покриття. Якщо автовласник захоче утеплити підлогу, то потрібна подвійна конструкція з чорновою підлогою, між яким і укладають шар утеплювача, захищений гідро- і пароізоляцією.На практиці через економію для гаража використовують простий одношаровий варіант.
Лаги повинні бути оброблені антисептиком і гарненько просушені (допустимий рівень вологості - до 10%). Їх укладають (крок - 40 см) на шар гідро- і шумоізоляції.
Спочатку розміщують маякові лаги (через кожні 2 метри), ретельно перевіряючи правильність установки рівнем. Їх кріплять за допомогою дюбелів через кожні 50 см.
Их крепят с помощью дюбелей через каждые 50 см.